»
Rejestracja
»
Szukaj
»
Profil
»
FAQ
»
Użytkownicy
»
Grupy
»
Galerie
»
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
»
Zaloguj
Forum Forum III B Strona Główna
->
Matematyka
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Klasa III B Dwujęzyczna LO
----------------
//////// ... PO MATURZE ... ////////
wycieczki
obiecany O F F T O P I C
Imprezy Klasowe
Przedmioty
----------------
Język Polski
Język Angielski
Język Francuski
Język Niemiecki
Matematyka
Historia
WOS
Przedsiębiorczość
WOK
Fakultety
----------------
Biologia
Geografia
Matematyka
WOS fakultety
Historia
Archiwum II Klasy
----------------
Angielski
Francuski
Chemia
Matematyka
Polski
Geografia
Historia
PO
Przedsiębiorczość
Fizyka
WOS
Biologia
Język Niemiecki
Shoutbox
----------------
.
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
kaczu
Wysłany: Śro 21:49, 21 Lis 2007
Temat postu:
kurcze. za pozno ;d
Folmi
Wysłany: Śro 0:05, 21 Lis 2007
Temat postu:
Noc jeszcze młoda...
Przez 6h da się nauczyć spx ; )
Ważne, by nie tracić motywacji.
Nosek
Wysłany: Wto 23:53, 20 Lis 2007
Temat postu:
No tylko szkoda, że tak późno =\
Folmi
Wysłany: Wto 23:46, 20 Lis 2007
Temat postu:
Eee... zdecydowanie polecam wersję Bartka.
Nosek
Wysłany: Wto 23:35, 20 Lis 2007
Temat postu:
To może zrobię inaczej, i podam całość jako taki... gotowiec
Poszukajcie sobie zadań na kartkach... A... no i 6 zadanie jest na 2 sposoby (trudniejszy i łatwiejszy). Łatwiejszy jest ten opisany ładnie
Test:
Kod:
http://9lo.cba.pl/matma/wielomiany/scan_0001.jpg
oraz jego dalsza częsc - wykres:
Kod:
http://9lo.cba.pl/matma/wielomiany/scan_0002.jpg
Zadanie 4a:
Kod:
http://9lo.cba.pl/matma/wielomiany/skanuj0001.jpg
Zadanie 6 (trudniejszy sposób), 3 oraz 5b:
Kod:
http://9lo.cba.pl/matma/wielomiany/100_1682.jpg
Zadanie 2 oraz 4a:
Kod:
http://9lo.cba.pl/matma/wielomiany/100_1685.jpg
Zadanie 4b:
Kod:
http://9lo.cba.pl/matma/wielomiany/100_1686.jpg
Zadanie 6 (łatwiejsza wersja z opisem):
Kod:
http://9lo.cba.pl/matma/wielomiany/skanuj0004.jpg
Reszty nie mam =\
Sorka, że tak późno, ale nie miałem jak wcześniej tego powrzucać =\ Wybaczcie =\ To może się komuś przyda jeszcze.
Greetings,
Nosek ;]
kaczu
Wysłany: Wto 20:54, 20 Lis 2007
Temat postu:
oooooooooooo!
Folmi
Wysłany: Wto 19:26, 20 Lis 2007
Temat postu: Matematyka - wielomiany (21.11.07)
Tu jest spr
http://img216.imageshack.us/img216/9165/wielnr5.jpg
WIELOMIANY (KOLEJNOŚĆ TAK JAK W ZADANIACH)
1.Przedszkole – dodajesz i odejmujesz wyrażenia o tej samej potędze.
2.Upraszczasz rozbijając na mniejsze wielomianki , z których od razu widać pierwiastki lub wyr. stale dodatnie (nie mające pierwiastków).
Sposoby: - dzielenie pisemne
- dzielenie z wykorzystaniem algorytmu Hornera
- grupowanie podobnych wyrazeń
- twierdzenia (wzory skróconego mnożenia etc.)
Dzielenie pisemne/Hornerowe zaczyna się od znalezienia pierwiastka poprzez sprawdzenie dla jakiej liczby W(X)=0 (za x podstawiamy pierwiastek). (twierdzenie Bezouta).
Pierwiastka szukamy w dzielnikach x0 (wyrazu wolnego – tego bez x) lub jeśli nie ma to w x0/a.
Dzielimy teraz nasz wielomian przez wyrażenie (x-pierwiastek) [np. x-1 dla W(1)=0].
Dzielenie pisemne jest zwykle dobrze opisane w podręcznikach b. dobrze więc nie ma sensu tego wypisywać a poza tym jest mało wydajne.
Dzielenie algorytmem Hornera:
Przedstawiłem na Skanie gotową procedurę.
Naszym c będzie pierwiastek -1, kolejne a to współczynniki przy potęgach dzielnej, kolejne b to współczynniki przy potęgach iloczynu – wielomianu wyjściowego.
Łatwo zauważyć, że współczynnik b2 (bn – współczynnik najwyższego stopnia) będzie zawsze równy a3 (an). Kolejne b to po prostu sumy kolejnego a z iloczynem poprzedniego
b i c (pierwiastka).
3.To samo co w poprzednim ale podajesz w odpowiedzi pierwiastki. Stopień wielomianu to jego najwyższa potęga. Stopień wielomianu determinuje także ilość pierwiastków.
4.j/w
5.j/w + tzw. Rozwiązywanie nierówności metodą wężykową:
Przypuśćmy że rozbiliśmy wielomian tak jak trzeba i znamy wszystkie jego pierwiastki z zaznaczaniem ich wielokrotności czyli ilości w występowaniu.
Rysujemy oś X i zaznaczamy pierwiastki.
Rysujemy szkic funkcji zaczynając od prawej strony (x nieskończone) nad (gdy an dodatnie) lub pod (gdy an ujemne) osiąX pamiętając, że wykres przechodzi przez oś X gdy pierwiastki są nieparzystokrotne oraz odbija się gdy są parzystokrotne.
Sprawdzamy co się znajduje nad lub pod osią X, zbieramy rozwiązania i dajemy odpowiedź w odpowiednim przedziale.
6.Przyrównujesz do 0 (dzielenie przez 1sża rzecz)i dopasowywujesz (tu możesz odpalić Hornera) współczynniki aby powstała ci taka reszta. Czasami układ równań. Rozwiązanie zależy od zadania.
[by bOdziO]
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Bright
free theme by
spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin